فراخوان رقابت طراحی پوستر "طراحی در مقابل فقر"
ساعت ۸:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٢۱  کلمات کلیدی: هنر ، گرافیک ، پوستر ، فراخوان

اختصاصی رسم:  فراخوان رقابت طراحی پوستر با عنوان طراحی در مقابل فقرDesign Vs poverty منتشر شد:

طراحی در مقابل فقر

(ترجمه: صالح زنگانه)

دومین دوره رقابت طراحی پوستر فیس بوک با همکاری Sergio Olivotti  و DIVERSMENTE ONLUS برگزار می‌شود. موضوع رقابت امسال طراحی در مقابل فقر(Design Vs poverty ) است.
 
خلاصه‌ای از موضوع:
بحران‌های مالی بین‌المللی، جنگ‌ها، فعالیت‌های ویرانگر احزاب اقلیت و سرمایه‌دار، به معنای دوری جهان از علائم مثبت و نشانگر تولد فقر جهانی جدیدی است. در میان فرم‌های سنتی فقر در کشورهای جهان سوم، فرم‌های جدیدی از فقر، حتی در کشورهایی که در برابر مشکلات مقاوم شناخته شده‌اند، در حال ظهور می‌باشد.
طراحانی که در این رقابت شرکت می‌کنند، بسته به حساسیت‌های این کشورها، تجربیات شخصی‌شان و احساسات آنان، آنالیز آنان را به عهده خواهند گرفت که این آنالیز با توجه به فقر جدید درکشورهای جهان (کشورهای غنی‌تر) یا فقر گسترده در بخش‌های ضعیف‌تر جهان انجام خواهد شد.

1) در جهان متمایل به بازار عقیده سنتی وجود دارد که غذا یک محصول است، این عقیده تعصبی نادرست پایه فرم‌های بدتری از فقر است و فاصله زیادی با این عبارت درج شده است در اظهار نامه جهانی حقوق بشر دارد:" همه افراد حق داشتن یک زندگی استاندارد برای تندرستی، سلامت و خوشبختی خود و خانواده شان را دارند" که این عبارت بدان معناست که غذا یکی از حقوق جدایی‌ناپذیر بشر است. بر طبق گفته اقتصاددان آمارتیا سن برنده جایزه نوبل در سال 1998:" گرسنگی مشخصه ویژه افرادی است که غذای کافی ندارند، نه مشخصه اینکه غذای کافی برای خوردن وجود ندارد. اگر حتی دومی علت اولی باشد، باز هم تنها یک علت در میان علت‌های ممکن است".
مساله فقر تنها به مفهوم کمیت و توزیع غذا نیست، بلکه این مساله به معنای سلامت و کیفیت غذایی نیز می‌باشد. همه باید غذا بخورند اما با خوراکی بهتر.

2) هر چند اتحادیه اروپا یکی از ثروتمندترین نواحی جهان است، اما هنوز 17% از شهروندان اروپایی آنچنان محدودیت منابعی دارند که قادر به تامین نیازهای پایه‌ای خود نیستند. این نوع جدید فقر محدوده وسیع‌تر و منتوع‌تری از جمعیتی را دربر می‌گیرد که در نواحی صنعتی و ناامن اجتماعی زندگی کرده و به اصطلاح، کشورهای صنعتی شده نامیده می‌شوند. این پدیده ممکن است مشهود نباشد، اما با این حال بسیار مهم بوده و بستگی به حضور متقابل فاکتورهای متفاوتی دارد. مثل ناتوانی در رویارویی با افراد خاص یا بحران‌های رایج، پیوندهای فوق‌العاده آسیب‌پذیر فامیلی و دید پایین اجتماعی در موضوعاتی با ریسک بالا همچون خانواده‌های تک والدینی، افراد سالخورده، افراد جوان با کارهای پر مخاطره، افراد بالای 50 سال با مشاغل روز مزد و مواردی از این قبیل.

چه کسی می‌تواند در این رقابت شرکت کند:
این رقابت برای تمام افراد به جز اعضا و خانواده‌های هیات داوران و تیم سازماندهنده این رقابت آزاد است. هر شخص مرتبط با هیات داوران با هر نوع رابطه و نسبت اجازه شرکت در این رقابت را نخواهد داشت. (استثناء: دوستان فیس بوکی اجازه خواهند داشت)
 
هیات داوران:
رضا عابدینی، مارینا کوردوا آلوستگویی، پیتر کرشر، یوشی لمل، آندرو لوییس، لوبا لوکوا، وودی پیرتل.
این هیات داوران سه اثر برنده را انتخاب خواهند کرد اما در عین حال یک پوستر منتخب دیگر هم به وسیله هیات داوران عمومی انتخاب خواهد شد. تمام اعضای فیس بوک اعضای این هیات داوران عمومی را تشکل خواهند داد. هر یک از این اعضا یک یا چند پوستر را با عبارت "I Like It" انتخاب خواهد کرد.
 
مشخصات مورد نیاز آثار:
برای شرکت در این رقابت طراحان باید فرم این رقابت را که در سایت رسمی این رقابتwww.posterdesigncontest.org  موجود است کامل نموده، قوانین و مقررات این رقابت را بپذیرند و در عین حال ضمانت دهند که این پوستر اثر شخصی خودشان بوده و حق نشر آن را دارند. 
ارسال پوستر از طریق آپلود آنها در سایت این رقابت می‌باشد. تمام کارها باید در اندازه 50X70  و با کیفیت 300dpi و با سیستم رنگی RGB باشند. اگر متنی در اثر موجود است بهتر است که این متن به زبان انگلیسی باشد.
هر فرد می‌تواند با سه اثر در این رقابت شرکت کند.
متصدیان این رقابت، شرکت‌کنندگان را دعوت می‌نمایند تا قبل از پایان این رقابت آثار خود را با کیفیت پایین در گروه فیس بوک آپلود نمایند، اما اجباری در این امر نیست و اگر کسانی می‌خواهند که ایده‌هایشان تا قبل از پایان یافتن این رقابت محفوظ بماند، می‌توانند این کار را انجام ندهند. اما منظور ما از آپلود کردن آثار با کیفیت پایین در این گروه، گسترش موضوع این رقابت و مباحثه بیشتر آن است. ما مطمئن هستیم که هیچ طراح اجتماعی اقدام به کپی‌برداری از دیگران نخواهد کرد. لطفا به روح طراحی اطمینان کنید.
در هر صورت تمام پوسترها از تاریخ یکم تا هفتم مه 2010 برای انتخاب توسط داوران عمومی (اعضای فیس بوک) در سایت فیس بوک منتشر خواهند شد. (این مساله شامل پوسترهایی که تا قبل از آن آپلود نشده‌اند هم خواهد شد) و به این صورت داروان عمومی پوستر منتخب عمومی خود را انتخاب خواهند کرد.
 
زمان‌بندی:
شرکت در این رقابت از 28 فوریه 2010 شروع و در نیمه شب 30 آوریل 2010 به پایان خواهد رسید. به آثاری که بعد از این تاریخ آپلود شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
تمام پوسترها از یکم تا هفتم مه 2010 برای انتخاب توسط داوران عمومی در سایت فیس بوک منتشر خواهند شد. (شامل پوسترهایی که تا قبل از آن آپلود نشده باشند هم خواهد شد) و به این صورت داوران عمومی اثر منتخب خود را انتخاب خواهند کرد.
تمام اعضای فیس بوک عضو هیات داوران عمومی محسوب می‌شوند. هر داور عمومی می‌تواند یک یا چند پوستر را با عبارت "I Like It" انتخاب کند. سازماندهندگان آراء بدست آمده از داوران عمومی را در طول شب 15 مه، شمارش خواهند کرد. 
برندگان در تاریخ 20 مه 2010 اعلام خواهند شد.
 
جوایز:
(جوایز شامل پول و هزینه کتاب خواهد بود)
جایزه اول: 1000 یورو
جایزه دوم: 500 یورو
جایزه سوم: 300 یورو
برنده منتخب داوران عمومی: 200 یورو

جزئیات بیشتر درباره مکان و تاریخ نمایشگاه پس از اتمام محاسبات از طریق گروه فیس بوکی این رقابت اعلام خواهد شد. کاتالوگی نیز شامل بهترین پوسترهای این رقابت چاپ خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم تا با همکاری یک کتابخانه آنلاین مشهور این پوسترها را به فروش برسانیم.
حقوق معنوی شرکت‌کنندگان نسبت به آثارشان محفوظ است. حق کپی رایت آثار نزد شرکت‌کنندگان آثار باقی خواهد ماند اما سازماندهندگان حق استفاده از آثار برای برگزاری نمایشگاه یا چاپ آثار را دارند. در موارد چاپی نام طراحان زیر پوسترهایشان منتشر خواهد شد. 
برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به:
 info@posterdesingcontest.org

سایت رسمی این رقابت:
www.posterdesigncontest.org

آپلود آثار:
www.posterdesigncontest.org/register.php


شاد باشید.

یا حق



فراخوان رقابت جهانی پوستر دانشجویی
ساعت ۱۱:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/۱۸  کلمات کلیدی: هنر ، گرافیک ، پوستر ، فراخوان

اختصاصی رسم : فراخوان رقابت جهانی طراحی پوستر دانشجویی IAA-Dentsu منتشر شد:
(ترجمه: صالح زنگانه)

دومین رقابت بین المللی طراحی پوستر دانشجویی با سازماندهی انجمن بین المللی تبلیغات (IAA) و با حمایت مالی شرکت دنتسو (Dentsu Inc.) و حمایت فنی سایت Adforum.com برگزار می‌گردد.
 
موضوع رقابت:
رقابت امسال با موضوع تنوع زیستی برگزار می‌گردد. تنوع زیستی در ساده‌ترین شکل محتوایی خود به معنی تنوع در زندگی است. رقابت امسال به بررسی این مساله می‌پردازد که اگر ما می‌خواهیم از خرابی محیط زیست و در کل اکوسیستم زندگی مان جلوگیری کنیم و سیاره‌مان ران زنده نگهداریم، باید شیوه  زندگی و عادت‌های مصرف گرایی خود را تغییر دهیم.
 
شرایط شرکت:
این رقابت برای تمام دانشجویان در حال تحصیل آزاد است. شرکت در این رقابت رایگان است و هر دانشجو فقط می‌تواند یک اثر ارسال نماید.
 
آخرین مهلت ارسال آثار:
آخرین مهلت ارسال آثار 15 مارس2010 است. آثار ارائه شده باید یا در اندازه A4 یا با اندازه (US Letter 85x11) ارسال شوند. به همراه هر اثر باید توضیح مختصری ارسال شود. (حداکثر 300 کلمه)
 
نحوه داوری:
هیات داوران متشکل است از طراحان منطقه‌ای و جهانی:
رئیس هیات داوران: تام کای مِنگ
آسیا: سام بالسارا از مومبایی
اروپا: دیانا وردنیتو از لندن
خاورمیانه و آفریقا: ماهش سالگاکار از دبی
آمریکای لاتین: ایساک چرتوریفسکی از مکزیک
ریو هوندا از شرکت Dentsu
ماتیا دلفینو از بخش اطلاعات عمومی سازمان ملل
 
جوایز: 
برنده جهانی این رقابت یک نشان یادبود به علاوه جایزه نقدی به مبلغ 1000 دلار آمریکا دریافت خواهد کرد. در عین حال این برنده امتیاز ارائه کارهای خود را در ساختمان سازمان ملل خواهد داشت.
یک هزینه سفر به ارزش 3000 دلار آمریکا نیز جزو این جوایز خواهد بود.
جایزه نفر دوم 500 دلار آمریکا
جایزه نفر سوم 300 دلار آمریکا
فینالیست‌های منطقه‌ای نشان‌های یادبود دیگری نیز دریافت خواهند کرد و تمام راهیافتگان از سوی کمیته برگزاری این رقابت گواهی شرکت دریافت خواهند کرد.
برنده جهانی در روز یکم مه 2010 اعلام و سه اثر برنده در کنگره جهانی انجمن بین المللی تبلیغات (AII ) که از تاریخ 12 تا 14 مه 2010 در شهر مسکو برگزار خواهد شد، به نمایش درخواهند آمد.
 
نحوه ارسال آثار:
تمام شرکت کنندگان اجازه چاپ و انتشار آثار خود را برای اهداف نمایشگاهی تایید می‌نمایند.
1. فرم شرکت را کامل، سپس آن را در کامپیوتر خود با مشخصات زیر ذخیره نمایید:
. فرم کامل شده شرکت در این رقابت
. پوستر با وضوح پایین PDF، حداقل 72 dpi (ارسال پوسترها با کیفیت بالای 300 dpi تنها از برندگان این رقابت درخواست خواهد شد)
. مشخصات خالق اثر
نکته: عنوان فولدرها باید نام طراح باشد و همه موارد ارسالی باید قبل از ارسال "زیپ" (فشرده سازی) شده باشد.
برای آپلود کردن آثار خود از این قسمت استفاده نمایید: اینجا
لطفا تمام فیلدها و مشخصات و توضیحات درخواست شده را تکمیل نمایید.

نکته: برای اتمام مرحله ارسال 300 کلمه توضیحی شما الزامی است.
سازماندهنده پاسخگوی آثار ناقص یا تاخیر داشته نخواهد بود.

فرم شرکت و توضیح بیشتری درباره موضوع رقابت امسال:
www.iaaglobal.org/file.ashx?fid=955599e8-2c43-4cb6-a667-b84bc1307de4
سایت رسمی این رقابت: اینجا

برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به:
Nubia Martinez - nubia.martinez@iaaglobal.org or,
Diane Slade - d.slade@ecu.edu.au


موفق باشید.

یا حق



فراخوان رقابت جهانی طراحی لوگو
ساعت ٦:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٩  کلمات کلیدی: هنر ، گرافیک ، پوستر ، فراخوان

 

اختصاصی رسم : فراخوان رقابت جهانی طراحی لوگو برای ستاد جهانی فعالیت های شهری سازمان ملل متحد منتشر شد:
(ترجمه: صالح زنگانه)

UN-Habitat (مسکن-سازمان ملل) با حمایت Veolia Environment رقابت بین المللی طراحی لوگو برای ستاد جهانی فعالیت های شهری را برگزار می کند. لوگوی برنده در طول مراسم رسمی WUC که از 22 تا 26 مارس 2010 در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.
سه لوگوی نهایی به وسیله هیات بین المللی داوران متشکل از طراحان صاحب نام و متخصصان شهری انتخاب خواهد شد. سه طراح فینالیست و اعضای هیات داوران نیز برای شرکت در مراسم اختتامیه نشست جهانی فعالیت‌های شهری سازمان ملل به شهر ریودوژانیرو فرستاده خواهند شد. جوایز نقدی هر یک از برندگان در اختتامیه این نشست و روی سن مراسم اهدا خواهد شد. این نشست جهانی فعالیت‌های شهری به عنوان نخستین گردهمایی جهانی در موضوعات و مباحث شهرنشینی معرفی شده است. حدود 15 هزار تن از پیشروان و نمایندگان حکومتی، حکام محلی و بخش‌های اجتماعی شهری، آکادمیک، حرفه‌ای و شخصی از بیش از 100 کشور جهان، چشم انتظار پنجمین دوره این نشست در شهر ریودوژانیرو در سال 2010 هستند. صدها خبرنگار معتبر جهانی نیز در انتظار پوشش خبری این رویداد می‌باشند.
 
موارد مورد نیاز:
لوگوی طراحی شده باید نشانگر و نماد ابتکارات نشست جهانی فعالیت‌های شهری باشد. در ضمن، این لوگو باید نشانگر اصول، اهداف، همراهان و حضار WUC باشد.
طراحی این لوگو باید پیرو قواعد زیر باشد:
. ساده
. کاربردی برای محیط های فرهنگی متفاوت
. مورد استفاده برای تمام محیطهای کاربردی (به عنوان مثال: سایت‌های اینترنتی، ایمیل‌ها، محیطهای دِِیتا و ...)
. کاربردی در محیطهای متفاوت رنگی:
. سیاه (100% سیاه، بدون لایه شفاف (ترنسپرنسی)، بر روی زمینه سفید
. رنگی بر روی زمینه سفید
. کاربردی در اندازه‌های متفاوت، از کوچکترین مقیاس تا کاربرهای وسیع به هنگام استفاده از وسایل تکنیکی ساده (به عنوان مثال فتوکپی سیاه و سفید با کیفیت پایین)
.مناسب برای استفاده سیستماتیک (به عنوان لوگوی ثانوی)، استفاده همزمان در کنار لوگوی UN-Habitat
. نباید از هیچ یک از عناصر موجود در لوگوی سازمان ملل استفاده شود
. اهمیت والای انتقال پیام و محتوای سمبل‌ها. این لوگو باید جذاب، قابل تشخیص و جالب توجه برای مخاطبان در تمام رسانه‌ها و برای عموم جامعه باشد.
 
نحوه شرکت و آخرین مهلت ارسال آثار:
آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت‌کنندگان 1 مارس 2010، ساعت 23:59 دقیقه خواهد بود. آثاری که پس از این مهلت ارسال شوند، پذیرفته نخواند شد.
لوگوهای شرکت داده شده باید از قواعد زیر پیروی کنند:
مشخصات فنی آثار. لوگوهای خود را با مشخصات زیر ارسال نمایید:
. یک نسخه نمایشی کوچک، هم از نسخه سیاه و سفید و هم از نسخه رنگی آن به همراه هم با فرمت Gif یا Png و با کیفیت 72 dpi
. یک فایل  PDF چند صفحه‌ای
فایل‌ها نباید از 10 مگابایت بیشتر باشد، شامل مشخصات زیر:
. کیفیت 300 dpi
. مدل رنگی CMYK (Pantone نباشد. اگر لوگو شامل Pantone می باشد، لطفا در سند مشخصات ارسالی به صورت "PMS Value" ذکر شود.
. تمام فونت‌ها را به اوت لاین (وکتور) تبدیل کنید
سند ارسالی:
. یک توضیح مختصر یا تشریح نمادگرایی لوگو و منظور و هدف طراح
. بیوگرافی طراح یا طراحان یا استودیو اجراکننده لوگو
 
نحوه انتخاب فینالیست‌ها و برندگان:
اسامی فینالیست‌ها در روز 9 مارس 2010 اعلام خواهند شد. ما مستقیما با فینالیست‌ها تماس خواهیم گرفت. لطفا راجع به وضع برندگان تماس نگیرید. لوگوی برنده در روز 23 مارس 2010 در مراسم عمومی ستاد جهانی فعالیت های شهری در پنجمین نشست جهانی فعالیت‌های شهری معرفی و جایزه آن اهدا خواهد شد. این اعلام شامل انتشارات سازمان ملل متحد، سایت‌ها متفاوت و سایت‌های WUC به علاوه مجله جهانی شهرنشینی نیز خواهد بود.
 
جوایز:
برنده اصلی: 5000 دلار به علاوه بلیت سفر به ریودوژانیرو
برنده دوم: 3000 دلار به علاوه بلیت سفر به ریودوژانیرو
برنده سوم: 2000 دلار به علاوه بلیت سفر به ریودوژانیرو
 
قوانین و مقررات:
. با ورود به این رقابت، طراح حق استفاده از آثار خود را به سازمان UN-Habitat برای استفاده در تبلیغات غیر تجاری ستاد جهانی فعالیت های شهری خواهد داد. به جز لوگوی برنده اصلی، همه طراحان از حقوق مادی و معنوی مربوط به طرح خود برخوردار خواهند بود. 
. لوگوهای شرکت داده شده باید مربوط به شخص طراح بوده و از لحاظ امتیازی، نشانه‌ای و کپی رایت، محدودیتی نداشته باشد. در صورت انتخاب به عنوان فینالیست، طراح باید اورجینال بود طرح را تصدیق و اطمینان حاصل کند که طرح منحصرا به وسیله طراح خلق شده و هیچ شخص و نهاد دیگری حق و حقوقی در طرح یا اجزای آن ندارد.
. با در نظر گرفتن اهدای جایزه، برنده اصلی، واگذاری تمام حقوق اثر را به سازمان UN-Habitat تنها برای ترویج "ستاد جهانی فعالیت های شهری" خواهد پذیرفت.
. هرگونه تغییر در شخصیت لوگوی انتخاب شده به وسیله طراح خالق اثر انجام خواهد شد.
. طراح برنده حق اول دریافت هرگونه پرداخت نقدی حاصل از کار طراحی را داراست.
 
هیات بین المللی داوران:
رضا عابدینی (ایران)
روث کلاتزل (برزیل)
آن سانگ سو (کره)
لوسیل تنازاس (آمریکا)

تماس:
این رقابت توسط دپارتمان طراحی و صنعت دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو، سازماندهی و مدیریت می‌شود. 
برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به:
For more information, please contact:
Joshua Singer
Administrator,
The Worldwide Logo Design Competition for the U.N. World Urban Campaign
Assistant Professor - Coordinator, Visual Communication Design,
Department of Design & Industry
San Francisco State University
jsinger@sfs.edu
W: http://design.sfsu.edu

سایت این رقابت: اینجا
نام نویسی و ارسال اثر: اینجا

موفق باشید.
یا حق


 
 
 
 

explorer blog

explorer blog